Kivusta viis! Fysioterapeutti hätiin Helsingin ja Espoon seudulla vaikka kuntosaliohjauksen merkeissä!

Fysioterapia soveltuu sinulle, joka tarvitset oman lähtötilanteesi vuoksi fysioterapeutin ohjaamaa harjoittelua. Pääset siis ammatilaisen pakeille ilman läheterulianssia. Kokeneen tuki- ja liikuntaelimistön kuntoutukseen erikoistuneen fysion apu mahdollistaa tavoitteesi saavuttamisen turvallisesti ja tehokkaasti.

Kun kipu rajoittaa liikettä, hyvä fysioterapeutti on korvaamaton apu. Helsingin ja Espoon alueella sellaisen löydät meiltä!

Fysioterapia alkaa lähtötilanteen kartoituksella ja mahdollisten tuki- ja liikuntaelimistön ongelmien selvittämisellä. Seuraavaksi edetään asiakkaan tilanteesta riippuen lihastasapainokartoituksin, liikkuvuusrajoitusten ja esimerkiksi välilevyongelmien ja iskiaskipujen kartoituksen avulla. Ohjattu fysioterapia tähtää esimerkiksi alaselkäkivun vähenemiseen ja lajisuorituksen paranemiseen vaikkapa juoksussa.

Saat fysiotreeniohjelman ja selkeät tavoitteet. Treeni tapahtuu niissä lajeissa ja paikoissa, joissa haluat harjoitella. Hyödynnämme jatkuvasti kufysioterapian yhteistyöverkostoamme Helsingissä ja Espoossa. Saat siten parhaan moniammatillisen tuen!

Fysioterapia tähtää tavoitteesi saavuttamiseen tehokkaan, turvallisen ja ammattitaitoisen ohjauksen avulla. Lisää voit lukea täältä. Kuntoutumisen ei tarvitse tapahtua kliinisissä olosuhteissa neljän seinän sisällä vaan mahdollisuuksien mukaan siellä ja niissä lajeissa, joissa itse haluat!

Neljän fysioterapiakerran kuukausipaketin hinta -arvio Helsingin tai Espoon alueella toteutettuna: Euro 380-440 + alv 0%

Innosta fysioterapiaohjelma, hinta euro 140 + alv 0

Motivaatio kunnossa, perusteet hallussa mutta kaipaat päivitystä treeniohjelmaasi tai sinulla ei ole sellaista. Fysioterapia muodostuu fysiotapaamisesta, jonka perusteella saat haluamaasi tavoitetta palvelevan treeniohjelman. Tapaamisen yhteydessä perehdytään tavoitteeseesi ja mahdollisiin vammoihin tai ongelma-alueisiin kropassasi. Personal trainer lisensoitu fysioterapeutti laatii tapaamisen perusteella harjoitusohjelman. Pystyt jatkamaan itsenäisesti harjoittelua ilman, että sinun tarvitsee lopettaa harrastustasi mahdollisten tuki- ja liikuntaelin haasteiden vuoksi.

Harjoittelu ja tutkimus voidaan tehdä kotonasi, kuntosalilla tai vaikka Töölön kisahallilla Helsingin keskustassa. Olennaista on, että sinulle tärkeä liikuntamuoto tai harrastus tulee huomioiduksi heti ensimetreistä lähtien.

Valitse Innosta fysioterapiaohjelma ja sisällytä siihen tarpeidesi mukaan esim.seuraavia teemoja:

  • Kuukausiohjelma
  • Saliohjelma
  • Treenivihko
  • Vastauksia harjoittelua koskeviin kysymyksiisi

Suunnittelet lopullisen kokonaisuuden yhdessä asiantuntijamme kanssa. Tapaaminen ja ohjelma: Hinta euro 140 + alv 0.

  • Lähtökuntoni oli melko huono! Vuosien liikkumattomuus ja rapakuntoisuus oli saavuttanut uudet sfäärit. Lisäksi minulla kipeytyivät pohkeet juostessa.

  • Minulle oli sanottu, että jalan virheasennot haittaavat juoksemista. Rakas laji oli jäänyt unholaan. Lisäksi olin liian varovainen siitä, miten ja mitä minun kannattaa treenata. Minulla oli salijäsenyys jota käytin säännöllisen epäsäännöllisesti ja melko harvakseltaan. Lisäksi olin jämähtänyt samoin liikkeisiin, mikä on omiaan pysäyttämään kehityksen..

  • Innosta personal trainerin avulla olen oppinut todella paljon uusia liikkeitä ja sitä ettei painoja kannata pelätä. Omasta sipsinkyllästämästä kropasta löytyi yllättävän paljon voimavaroja. Olen oppinut, että on 100% parempi käydä salilla edes 1 viikossa.

    Kitta Kangas

Tyypillisiä vaivoja sekä kiputiloja, jolloin fysioterapeuttimme ovat oiva apu.

Polvet kipeytyvät juostessa:

Fysioterapeutti analysoi juoksutekniikan sekä tekee huolellisen tutkimuksen ja lihastasapainokartoituksen. Usein ammattilaisemme lähtevät asiakkaan kanssa maastoon ja kenkäostoksille. Helsingin lenkkipolut ja kuntosalit ovat oiva paikka analysoida liikettä. Asiantuntijamme toimivat siis siellä, missä asiakaskin:) Erittäin tyypillistä on se, että polvien kipeytyminen johtuu jostain muusta kuin itse polvista. Voi olla, että asiakas on vaihtanut hyvin tuetut kengät paljasjalkatossuihin, ja kasvattanut harjoittelun intensiteettiä samanaikaisesti. Kroppa ei adaptoidu isoon määrään samanaikaista kuormituksen kasvua ja askelluksen muutosta.

Niska-hartiaseudun jumit ja päänsärky:

Tutkimusten ja oman kokemuksemme mukaan kyse on harvemmin "huonosta"työskentelyasennosta. Lähes poikkeuksetta kyse on epäsuhdasta kasvaneen stressin ja yksilön stressinsietokyvyn välillä. Järkevöitetty työ- ja harjoittelurytmi kantaa pitkälle. Jos toimistotyötä on staattisessa asennossa päivittäin lähemmäs kymmenen tuntia, täytyy myös lihasvoiman olla tasolla, joka mahdollistaa pitkän istumisen. Hyvin laadittu voimaharjoitusohjelma niska-hartiaseudun alueelle vie pitkälle. Järkevöitetty palautuminen ja treenin sekä työn suhde vie voittoon.

FYSIOTERAPEUTTIMME